Ministrul Educației propune reforme esențiale pentru Evaluarea Națională a elevilor de clasa a VIII-a

Ministrul Educației, Daniel David, a exprimat susținerea sa pentru o reformă semnificativă a Evaluării Naționale, descriind actualul format ca fiind „limitat” și „restrictiv”. În cadrul unei conferințe de presă organizate miercuri, el a subliniat că evaluarea de la finalul clasei a VIII-a, centrată exclusiv pe Limba română și Matematică, nu reușește să reflecte adecvat abilitățile reale ale elevilor și oferă informații insuficiente despre parcursul lor educațional.
Examenul național
„Examenul național în clasa a opta este limitat prin cele două discipline și foarte restrictiv, deoarece reprezintă o evaluare punctuală care afectează parcursul educațional al copiilor”, a declarat ministrul, conform surselor News.ro.
Modelul educațional
Daniel David a sugerat că noul model ar putea fi inspirat din sistemele educaționale din Franța sau Italia, unde sunt utilizate teste standardizate cu subteste ce acoperă diverse domenii de competență, fără a fi legate strict de o anumită disciplină. „Nu înseamnă că vei avea testul și disciplina, pentru că în acest caz complicăm lucrurile. Dacă se poate în alte țări, sunt convins că este posibil și în România”, a adăugat acesta.
Competente-cheie
Cu ocazia unei alte conferințe, desfășurată luni, Daniel David a reiterat că Evaluările Naționale nu oferă suficiente informații și nu ajută la promovarea celor opt competențe-cheie stabilite în viziunea curriculară actuală. El a afirmat: „Nu poți să spui, pe de-o parte, că vrei să promovezi cele opt competenţe-cheie, iar apoi să evaluezi doar două: Matematica și Limba română. Ce facem cu celelalte competenţe? Nu trebuie și ele evaluate standardizat?”.
Viitorul evaluării
Deși nu insistă asupra implementării acestor modificări începând de anul viitor, ministrul Educației a precizat că, „la un moment dat”, structura actuală a Evaluării Naționale va necesita schimbări.
Evaluare, educație, reformă.