UMB și EuroAsfalt accelerează lucrările la tunelurile de pe Autostrada A1 Lugoj – Deva

Constructorul român UMB, în colaborare cu EuroAsfalt, a intensificat lucrările la tunelurile de pe Autostrada A1 Lugoj – Deva, în special pe secțiunea Margina – Holdea. Conform declarațiilor lui Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, tunelurile vor fi excavate simultan din opt puncte, ceea ce ar putea asigura respectarea termenului limită de execuție stabilit prin PNRR, respectiv sfârșitul anului 2026.

Metodă de construcție

Această abordare de construcție utilizează tehnologia NATM combinată cu secțiuni Cut&Cover, facilitând accesul utilajelor din mai multe direcții și diminuând timpul necesar finalizării lucrărilor. Pe această secțiune sunt proiectate două tuneluri principale, cel mai lung măsurând aproape 2 kilometri pe fiecare sens de circulație. Lucrările la portalurile de acces sunt deja în avans, iar echipa de construcție pregătește terenul pentru forajele propriu-zise, așa cum a raportat Economedia.

Importanța secțiunii

Secțiunea Margina – Holdea are o lungime totală de 9 kilometri și reprezintă ultimul segment lipsă al Autostrăzii A1 între Sibiu și Nădlac. Finalizarea acesteia va oferi o conexiune neîntreruptă între sudul și vestul țării, facilitând accesul rapid la rețeaua europeană de autostrăzi. Totuși, pentru a respecta termenul PNRR, avansarea lucrărilor conexe, inclusiv cele de cămășuială și instalații, este esențială.

Proiectul la termen

Dacă ritmul actual de lucru va fi menținut, șoferii ar putea beneficia de circulație fără întreruperi pe autostradă între Sibiu și Nădlac până la finalul anului viitor.

Sursa: Economedia

Primește știrile in timp real

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.