Ministrul Educației anunță o diagnosticare completă a sistemului educațional românesc

Daniel David, ministrul Educației, a declarat într-un interviu pentru *Tribuna Învățământului* că sistemul educațional românesc se confruntă cu numeroase contraste și probleme structurale. El a anunțat că până în luna mai 2025 va realiza un „diagnostic” complet al educației, necesar pentru a fundamenta reformele pe dovezi concrete.
Problemele educației
„Nu reușim să transferăm eficient și sistemic competențele necesare, ci doar segmente ale acestora”, a explicat ministrul, subliniind problemele grave evidențiate de rezultatele testelor PISA. Conform datelor, 42% dintre elevii români au dificultăți majore în înțelegerea textelor, iar lacunele sunt evidente și în matematică și științe.
Provocările sistemului
Deși România produce constant olimpici internaționali, problemele la nivel de masă persistă. Planurile de învățământ inadecvate, programele școlare nerelevante pentru piața muncii, manualele neatractive și metodele de predare ineficiente contribuie la aceste rezultate slabe. În plus, condițiile socioeconomice precare din zonele rurale favorizează abandonul școlar.
Formele de analfabetism
Ministrul a subliniat diversele forme de analfabetism – funcțional, numeric, științific și digital – care necesită soluții urgente. „După finalizarea diagnosticului, vom propune politici bazate pe dovezi, pentru a adresa problemele structurale și de performanță din educație”, a afirmat Daniel David.
„Avem lumini și, din păcate, multe umbre”, a concluzionat oficialul, pledând pentru o reformă profundă și bine fundamentată a sistemului educațional.
Surse: *Tribuna Învățământului*