Grevă generală luni la Prefectura Sibiu – Angajații opresc lucrul

Sindicatul ,,Egalitatea” al Funcționarilor Publici și Personalului Contractual din Administrația Publică din cadrul Instituției Prefectului – Județul Sibiu organizează luni, 10 aprilie, grevă generală.

„Pe durata grevei, activitatea din cadrul Instituției Prefectului – Județul Sibiu va fi suspendată, cu excepția activităților desfășurate de către Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor și Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor”, anunță Gabriela Luca, purtător de cuvântul al Instituției Prefectului, relatează Ora de Sibiu.

Instituția Prefectului, definită prin Constituția României ca fiind “reprezentantul Guvernului pe plan local”, a ajuns în ultimii trei ani, din cauza neaplicării legilor salarizării, în situația bizară de a fi cea mai prost salarizată instituție din administrația publică. În acest context, am ajuns ”Cenușăreasa” administrației publice și solicităm să fim reașezați în locul, rolul și importanța ce ni se cuvine, principala noastră revendicare fiind modificarea imediată a Ordonanței de Urgență nr.57/2019, privind Codul Administrativ și modificarea Legii cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.

Considerăm că salarizarea personalului din instituțiile prefectului trebuie să fie la nivelul funcțiilor publice de stat, având în vedere că reprezentantul Guvernului în teritoriu este un organ de control al activității autorităților publice locale și de conducere a serviciilor publice deconcentrate.

Cu toate că angajații din instituțiile prefectului îndrumă, coordonează, verifică și monitorizează activitatea autorităților administrației publice locale și a serviciilor publice deconcentrate s-a ajuns la situația nefirească în care salariații din aparatul de specialitate al prefectului au un salariu considerabil mai mic față de angajații consiliilor județene, primăriilor sau din servicii publice deconcentrate. Nivelul de salarizare din instituțiile prefectului nu reflectă principiile esențiale care au stat la baza legii salarizării, care precizează că salarizarea se realizează în raport cu responsabilitatea, complexitatea, importanța activităţii şi principiul ierarhizării.

Diversitatea și importanța sarcinilor pe care le îndeplinesc funcționarii din cadrul instituțiilor prefectului sunt poate mai puțin cunoscute publicului larg: managementul situațiilor de urgență la nivelul județului (alunecări de teren, inundații, secetă, pestă porcină africană, Virusul SarS-CoV-2, etc), verificarea legalității actelor autorităților administrației publice locale, apostilarea documentelor, problematica fondului funciar, monitorizarea activității Serviciilor Publice Deconcentrate, gestionarea problemelor legate de minorități, incluziune socială, siguranța elevilor și a personalului didactic în unitățile de învățământ, gestionarea derulării Programelor Operaționale de Ajutorare a Persoanelor Dezavantajate (POAD), monitorizarea programelor guvernamentale și politicilor naționale la nivelul județului, organizarea evenimentelor și manifestărilor publice locale, organizarea și desfășurarea alegerilor locale, parlamentare, europarlamentare și prezidențiale, evidențiază complexitatea și importanța activităților derulate. Aceste domenii sunt esențiale și vitale administrației publice.

Faptul că suntem puțini, aproximativ 1.800 de angajați la nivel de țară, pentru politicieni reprezentând „o masă neglijabilă”, i-a făcut pe guvernanți și parlamentari să ne ignore atâția ani, însă avem capacitatea să ne mobilizăm, dacă revendicările noastre nu vor fi satisfăcute, inclusiv prin boicotarea organizării alegerilor din anul 2024. Posibil așa decidenții vor conștientiza că munca noastră este importantă și trebuie recompensată pe măsură, transmite “Sindicatul Egalitatea” al Funcționarilor Publici și al Personalului Contractual din Administrația Publică.

 

Primește știrile in timp real

1 Comentariu
  1. Dan spune

    Prefecturile trebuie desfiintate si comasate cu CJ, nici acolo nu sunt putini angajati! Veniti in primariile de comune sa lucrati cu 3000 lei/luna dupa 10-15 ani vechime, cu responsabilitatri, termene si legi de respectat + cetateni care vin zilnic cu zeci de probleme si solicitari si sa vedem cum va descurcati la sfarsit de luna cu facturi, naveta, copii la scoala. Are soferul din CJ Sb salar dublu decat un angajat dintr-o primarie de comuna (fie el referent, inspector sau consilier), de ce?

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.