Primăria Șelimbăr cea mai digitalizată din tot județul – Unele servicii sunt unice în România

Șelimbărenii aproape că nu mai știu cum arată sau cine sunt angajații Primăriei din comună. Și asta pentru că mai toate serviciile sunt digitalizate sau vor fi, pe viitor. De la plata impozitelor, la transmiterea de documente sau direcționarea către anumite servicii din cadrul instituției, mai toate se realizează fără interacțiune umană. În acest fel Primăria Șelimbăr urcă în topul celor mai digitalizate primării din țară, folosind chiar în premieră unele aplicații.

Una din primele facilități pe care le-a oferit Primăria Șelimbăr a fost posibilitatea plății impozitelor și taxelor online. Șelimbărenii pot face acest lucru chiar din primele ore ale zilei de 1 ianuarie a fiecărui an. Pot plăti orice datorie au către Primărie simplu, de acasă, din fața uni calculator sau chiar de pe telefon. Astfel, încasările prin intermediul portalului online au crescut în primul trimestru al anului 2021 de 2,02 ori față de veniturile încasate în anul 2020. Iar încasările din primele trei luni ale lui 2020 au fost mai mari prin această modalitate decât cele din primele trei luni ale lui 2019, ceea ce arată că șelimbărenii s-au obișnuit cu această modalitate de plată și o folosesc din ce în ce mai des.

Info chioșcul instalat la intrarea în Primărie folosește pentru același lucru- aici se poate plăti orice taxă sau impozit. Meniul este foarte simplu și intuitiv, așa că, și prin această modalitate, dar fără a sta la coadă la un ghișeu, se pot plăti dările.

Dar, dacă șelimbărenii trebuie totuși să rezolve o problemă stând față în față cu un funcționar public, și aici lucrurile sunt măcar pe jumătate rezolvate, în sensul că se evită cozile de la ghișee prin sistemul de management al cozilor de așteptare. Tot în holul Primăriei este amplasat un aparat care oferă celor care vin aici un bon de ordine, și astfel se poate aproxima timpul de așteptare.

Un sistem pe care Primăria Șelimbăr este prima din țară care îl folosește este DOCUBOX. Acesta va fi implementat în curând. Mai exact, este vorba despre o cutie în care șelimbărenii pot depune acte care trebuie să ajungă la vreun dosar și tot de aici pot ridica documente pe care anterior le-au cerut tot online. Accesul cetățeanului la acest DOCUBOX este posibil la orice oră, chiar dacă programul Primăriei s-a încheiat.

Pe modelul Sibiu City App, și Șelimbărul va avea o astfel de aplicație care în acest moment este în faza de testare. Prin Șelimbăr App locuitorii comunei vor putea trimite aici sesizări scrise, fotografii care să le susțină, dar se vor putea plăti și taxe sau impozite.

Tot din proiectele care vor fi implementate în viitorul apropiat face parte și un call-center automat. Aici, cetățenii vor primi toate informațiile de care au nevoie, în cele mai mici detalii. Iar ca o noutate, dacă, de exemplu, cineva are nevoie de un document, prin intermediul robotului va fi direcționat către site-ul primăriei exact la documentul de care are nevoie.

Și site-ul Primăriei arată cu totul altfel. A fost regândit pentru a oferi cetățenilor instrumente mai la îndemână și pentru a fi mult mai intuitiv. Și pentru că unele din principalele întrebări care sunt adresate primăriei se referă la stadiul investițiilor, mai ales cele în infrastructură, una din secțiunile site-ului va oferi aceste informații în timp real. Aici vor fi postate stadiile lucrărilor, ce investiții sau fost finalizate sau care altele noi vor începe.

Toate aceste modernizări ale sistemului fac parte din strategia de dezvoltare a Șelimbărului 2021- 2027.

 

 

 

 

Primește știrile in timp real

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.